-->
Minggu, 24 Januari 2016

8 CARA SENAMAN YANG ANDA BOLEH BUAT SENDIRI DI RUMAH


#1. Berjalan

Gunakan tangga di rumah anda untuk melakukan senaman. Sekiranya rumah anda tidak mempunyai tangga, anda Cuma perlu berjalan sekitar rumah untuk beberapa pusingan kerana ia akan membantu anda untuk otot kaki.

#2. Lompat Katak

Melompat seperti katak amat mudah,  kanak-kanak pun boleh buat. Tapi apa kata lompat kebelakang pula? Senaman ini bagus untuk memanaskan badan dan juga untuk senaman kardio.

#3. Push Up

Ini mungkin kegemaran semua orang tetapi percayalah ia boleh menjadi cara yang sangat senang untuk melakukan push up . Lakukan pada lutut anda daripada meluruskan kaki anda. Anda juga boleh mencuba dengan berdiri pada dinding. Anda akan membina kekuatan lengan dan bekerja di luar otot di kawasan dada anda

#4. Naikkan Kaki

Senaman ini bagus untuk menguatkan dan membina otot pada kaki anda. Sekiranya anda berasa sukar untuk luruskan kaki anda, cuba bengkokkan sedikit. Ia pasti berhasil!

#5. Berjoging Setempat

Joging merupakan senaman yang bagus untuk hati. Anda boleh berjoging sambil menonton tv atau mendengar muzik di rumah.

#6. Crunches

Latihan terbaik untuk membina dan menguatkan otot-otot perut. Apabila anda baru bermula, jangan bimbang kalau anda tak dapat nak naikkan kepala anda sampai ke atas. Selagi anda berasa regangan otot, itu sudah memadai.

#7. Squat

Ini adalah latihan yang baik untuk kaki dan punggung anda. Anda boleh cuba dengan duduk dan berdiri semula dari kerusi tetap. Lakukan senaman ini untuk beberapa kali dan ia akan memberi manfaat kepda tubuh anda.

#8. Menari

Menari meupakan satu senaman yang sangat indah kerana ia bagus untuk hati anda. Malah, ia boleh menaikkan semangat anda!


8 CARA SENAMAN YANG ANDA BOLEH BUAT SENDIRI DI RUMAH - Resep Masakan, Resep Kue Kering, Resep Kue Basah

Baca Juga Resep Lainnya di Bawah Ini:

Tags :
Share on Facebook
Share on Twitter
Share on Google+