-->
Rabu, 20 Januari 2016

Resepi Lempeng Kelapa dan Merindui semuanya

Resepi Lempeng Kelapa dan Merindui semuanya
Resepi Lempeng Kelapa dan Merindui Semuanya - Ya Allahhh rindunya kat teman2 semua.. Buat teman2 yang tak jemu berkunjung ke blog Izah Muffin Lover ni, terima kasih. Kalian la yang menghidupkan blog ni. Terima kasih buat akak2, kawan dan adik2 yang sudi bertanya kabar, sudi bersms, sudi berfb dengan saya. Alhamdulillah saya dalam keadaan yang stabil dan masih sihat. Mohon doa teman2 agar semuanya selamat buat saya. Sesungguhnya kita tak berdaya untuk mengetahui apa yang akan terjadi, yang bakal dihadapi dan diuji. Semuanya kehendak Allah dan dia lah Maha Mengetahui segala sesuatu.

Buat yang bertanya saya, saya lama tak update sebab merajuk ke? Hehhe.. tak merajuk lah. Kain baju kalau penuh sebakul terus saya lipat hokey. Hahha.. Ye la tu kan. Dan kalau merajuk pada blog pun, tak berbaloi, sebab hati saya ada pada teman2 yang sudi berkawan dengan saya insyaAllah. Jawpaannya, tula, tuan blog kurang sihat dan semoga saya diberi kesihatan yang lebih baik untuk hari seterusnya.

Berbalik pada lempeng kelapa ni, dah berkurun saya buat ni. Rasanya sebelum tak berapa sihat hari tu lagi. Tetibe tekak nak makan lempeng kelapa ni lepas ternampak status Noorsha Dhira Darwish kat FB yang dia trasa nak makan lempeng kelapa. Lepas tu tak silap saya ada juga blog yang masing2 tayang lempeng kelapa ni kan. Cume saya tak sure resepi mana yang digunakan. Sebab masa tu, saya cume mampu tengok kat tingkap blog aje. tak mampu nak klik nengokkan hasilnya. Lempeng saya ni saya amik resepi kat myR. Dan jangan ada yang rasa hati saya tak merujuk mana2 blog di sini untuk lempeng ni ye. Sebab slama menyepi ni, saya pun tak berapa ber BW. Maaf ye. Tapi saya kongsikan juga resepi lempeng ni di sini. Anak2 suke sangat, cicah dengan gula kastor. Saya pulak makan ngan sambal sardin. Terima kasih Eton myR.

Lempeng Kelapa

Bahan - Bahan ( 2 orang lebih pun tak pe (tp tmbah sukatan) )
  • 2 cawan tepung - (anggaran je ne)
  • 1 cawan kelapa parut
  • Air - ikut kepekatan
  • Sedikit garam
  • Minyak untuk menggoreng

Cara - Cara Membuat Lempeng Kelapa

1. Satukan kesemua bahan,jgn terlalu pekat atau cair.Agak2 mcm nak buat cekodok.

2. Panaskan minyak dlm kuali ,tuangkan adunan kedalam dan tutup sebentar,supaya lempeng tu masak sekata.Dah masak angkat dan hidangkan dgn sambal tumis.

Selamat mencuba


Resepi: Eton@MYR 

Baca Juga Resep Lainnya di Bawah Ini:

Share on Facebook
Share on Twitter
Share on Google+