-->
Kamis, 06 Oktober 2016

6 HIMPUNAN DOA TERPILIH ~ Klik Disini - Resep Maskan

HIMPUNAN DOA TERPILIH

1- Doa ziarah kubur
"Semoga kesejahteraan untukmu, wahai penduduk kampung (barzakh) daripada orang-orang Mukmin dan Muslim. 
"Sesungguhnya kami insya-Allah akan menyusul. Kami mohon kepada Allah untuk kami dan kamu, agar diberi keselamatan (dari apa yang tidak diinginkan)."

2- Doa agar terhindar daripada syirik
"Ya Allah! Sesungguhnya aku berlindung kepada-Mu, agar tidak menyekutukan kepada-Mu, sedang aku mengetahuinya dan aku memohon ampun kepada-Mu terhadap apa yang tidak aku ketahui."

3- Doa menolak keburukan
"Ya Allah! Tidak ada kesialan kecuali yang Engkau tentukan dan tiada kebaikan melainkan kebaikan-Mu serta tiada tuhan yang berhak disembah melainkan Engkau."
4- Doa kepada orang yang menawarkan harta kepada kita
"Semoga Allah memberkatimu dalam keluarga dan hartamu."
5- Doa terhadap orang yang melakukan kebaikan kepada kita

"Semoga Allah memberikan ganjaran kebaikan kepadamu."

6- Doa orang yang ditimpa musibah
"Sesungguhnya kami milik Allah dan kepada-Nya kami akan kembali (pada hari kiamat). Ya Allah! Berilah pahala kepadaku dan gantilah untukku dengan yang lebih baik (daripada musibahku)."

P/S :

MOHON PERBETULKAN SEKIRANYA ADA KESILAPAN

Sekian sahaja yang dapat saya kongsikan, Dipersilakan share.


from Klik Disini http://ift.tt/2dNQQTo
6 HIMPUNAN DOA TERPILIH ~ Klik Disini - Resep Masakan, Resep Kue Kering, Resep Kue Basah

Baca Juga Resep Lainnya di Bawah Ini:

Tags :
Share on Facebook
Share on Twitter
Share on Google+