-->
Rabu, 09 November 2016

BAHAYA MENJEMUR KAIN DI DALAM RUMAH!!! SILA BACA!!! - Resep Maskan


Uolsss semua mesti pernah jemur baju dalam rumah kan? Lebih-lebih lagi musim hujan atau bila keadaan tidak berapa elok seperti jerbu. Para pelajar yang duduk asrama juga turut mengamalkannya kerana tidak ada ampaian diluar yang terdedah kepada cahaya matahari. So inilah keburukannya . Jangan duk buat lagi lepas ni!

1.Boleh Jadi Kanser

  • Jika Uolsss suka guna pelembut kain selepas mencuci pakaian kerana bau yang wangi, perlu tahu kandungan acetaldehydes yang tinggi menjadi sebab utama penyakit kanser. Lebih elok cuba elak menjemur kain di dalam rumah kerana berbahaya jika anda selalu sedut udara tersebut.

2.Pengaruh Alergi

  • Udara yang terperangkap di dalam rumah boleh menjadi bakteria. Kalau Uolsss yang ada masalah kulit, kena belajar elak jemur kain di dalam rumah, ya. Sebab ini salah satu faktor utama anda mengalami alergi (ruam) dan masalah gangguan pernafasan.

3.Beracun

  • Pernah tak Uolsss basuh kain dan terlupa nak sidai dan akhirnya kain yang dibasuh bertukar bau jadi busuk walau pun pakaian sudah direndam pelembut. Ya, itulah racun. Hanya dalam jangka waktu tertentu, udara yang disedut beri kesan buruk kepada kesihatan kepada Uolsss tanpa disedari.

4.Asma

  • Pengeringan pakaian di dalam ruangan akan meningkatkan kelembaban ruangan dan menyebabkan kenaikan debu. Ini adalah satu alasan utama penyebab asma dan alergi.

5.Lemahkan sistem ketahanan tubuh

  • Boleh melemahkan sistem ketahanan tubuh kalau selalu amal jemur kain dalam rumah. Jadi tidak pelik kalau Uolsss cepat selesema, demam atau mungkin diserang pelbagai penyakit lain. Jalan penyelesaiannya, Uolsss boleh sediakan tempat jemuran di luar rumah. Kalau tiada tempat sangat, cuci kering lagi selamat. Cuma jimat tidak begitu nak menjadilah! Semuanya di tangan Uolsss, kalau boleh pastikan kain yang basah terdedah dengan sinaran matahari tetapi jangan secara terus. Nanti cepat pula kusam dan luntur warna kain tu..

Jadi, perlulah ubah cara hidup yang lebih sihat dan tidak memberikan apa-apa jangkitan kuman terhadap diri Uolsss ataupun orang lain terutamanya ahli keluarga.

Sekian sahaja yang dapat saya kongsikan, Semoga bermanfaat.. dipersilakan share.

from Klik Disini http://darahatiku.blogspot.com/2016/11/bahaya-menjemur-kain-di-dalam-rumah.html
BAHAYA MENJEMUR KAIN DI DALAM RUMAH!!! SILA BACA!!! - Resep Masakan, Resep Kue Kering, Resep Kue Basah

Baca Juga Resep Lainnya di Bawah Ini:

Tags :
Share on Facebook
Share on Twitter
Share on Google+