-->
Selasa, 01 November 2016

Tahukah anda bahawa beberapa faktor yang boleh menyebabkan masalah gigi kuning dan kekadang sampai tahap berkarat. - Resep Maskan


Tidak dinafikan ramai yang menghadapi masalah gigi kuning ini. Tidak kira peringkat umur dimana masalah ini adalah dari gaya hidup individu itu sendiri terutama dari segi pemakanan dan aktiviti kurang sihat lain.



Tahukah anda bahawa beberapa faktor yang boleh menyebabkan masalah gigi kuning dan kekadang sampai tahap berkarat. Apa kata anda baca perkongsian dibawah.

Punca utama adalah dari segi penjagaan gigi yang tidak baik. Tidak mengosok gigi dengan betul atau mengikut kadar yang disyorkan. Tidak mengambil berat akan jadual rawatan gigi yang ditetapkan oleh doktor.

Perokok tegar adalah punca gigi menjadi kuning. Kandungan kimia yang anda sedut membantu mengubah warna gigi. Jika merokok menjadikan gigi kuning, agak-agak anda apa pula kesan pada paru-paru. Fikir-fikirkanlah untuk berubah dan berhenti merokok.

Minuman juga memainkan peranan. Air kopi, teh, minuman berkabonat dan minuman yang mempunyai kadar pewarna yang tinggi adalah penyumbang kepada gigi kuning. Semua minuman tersebut mempunyai kandungan yang boleh memberikan kesan kepada warna gigi anda.

Faktor gigi tidak kekal putih adalah disebabkan proses semulajadi manusia. Proses penuaan juga akan melibatkan gigi.



from Klik Disini http://ift.tt/2eWuu2O
Tahukah anda bahawa beberapa faktor yang boleh menyebabkan masalah gigi kuning dan kekadang sampai tahap berkarat. - Resep Masakan, Resep Kue Kering, Resep Kue Basah

Baca Juga Resep Lainnya di Bawah Ini:

Tags :
Share on Facebook
Share on Twitter
Share on Google+