-->
Selasa, 19 Januari 2016

5 TIPS UNTUK ANDA JIMAT JIKA ANDA MAHU BER "SHOPPING" - Resep Maskan


(+)1: Sabar, jangan beli terus.

[~]Selalu tak anda nampak barang yang anda suka saja, anda terus beli? Bak kata mat salleh, 'impulse buy'. Ada juga sebab kawan yang teman anda ketika itu beri sokongan untuk anda beli barangan tersebut. Tapi kalau orang perempuan ini, selalunya dia beli juga pada waktu itu sebab promoter itu kadang kala macam nak tak nak layan anda. Bak kata hati orang perempuan,"Dia ingat I tak mampu ke nak beli?" Hah terus lebur RM100. Barang itu anda tidak perlukan pun sebenarnya. Usahlah sebegini. Sabar sedikit apabila ada godaan sebegini. Selalunya 'impulse buy' akan menyebabkan anda menyesal di tengah bulan.

(+)2: Sabar, tunggu ada diskaun.

[~]Okay, masa barangan tersebut tengah panas, hot dan baru keluar memang harga mahal sedikit. Cuba anda tunggu lama sikit. Nanti mesti ada sale. Brand ternama pun ada tau. Jadi sabar saja okay. Beza RM50 pun banyak tau. Boleh masuk tabung kahwin

(+)3: Sabar, Google dulu.

[~]Mungkin anda ada suka satu benda ini. Kalau anda dalam 'mode' berjimat, anda Google sampai habis dulu. Mungkin ada brand lain menjual benda yang seakan sama dengan harga yang lebih murah. Kalau nak juga barang yang mahal itu, anda screenshot, simpan dalam handphone anda dulu. Nanti bila ada sale boleh beli.

(+)4: Sabar, tunggu birthday.

[~]Cara paling best untuk berjimat ialah dengan menerima hadiah. Jika anda seorang yang pemalu, anda boleh bagi hint kepada yang tersayang dengan cara ini -> Terus skip ke nombor 4. Tidak kiralah jika anda lelaki atau perempuan, pasangan anda tentunya boleh membaca apa yang tersirat daripada perlakuan anda menghampiri hari jadi.

(+)5: Sabar, sabar itu separuh daripada iman.

[~]Jika semua tidak berhasil, kuatkan hati. teruskan bersabar. Ingat yang anda perlu berjimat. Mungkin sebab nak kahwin, mungkin sebab nak beli fridge, mungkin sebab nak beli mesin basuh, mungkin sebab nak beli kereta. Walau apapun sebab anda, bersabarlah. Hang in there! You can do this!



from Klik Disini http://ift.tt/23d3YWK
5 TIPS UNTUK ANDA JIMAT JIKA ANDA MAHU BER "SHOPPING" - Resep Masakan, Resep Kue Kering, Resep Kue Basah

Baca Juga Resep Lainnya di Bawah Ini:

Tags :
Share on Facebook
Share on Twitter
Share on Google+